Home » Wat is Nano? » Wie zijn wij?

Wie zijn wij?

Anne van Gelder - Directeur

Als oplossingsgericht werker kijk ik naar de kwaliteiten van personen. Ik werk met veel geduld, optimisme en een grote passie voor het onderwijs. Tijdens mijn studies Klinische Ontwikkelingspsychologie en Onderwijskunde heb ik kennis opgedaan over de vormgeving van het onderwijs, de ontwikkelingsprocessen van kinderen en hoe die bij te sturen om kinderen in hun kracht te zetten 

Naast mijn werk als directeur van onderwijsbureau Nano begeleid ik leerlingen. Daarnaast ondersteun en train ik de onderwijsbegeleiders met veel plezier. Op deze manier groeien we als team door voortdurend kennis en ervaring met elkaar te delen.

Door het werken bij verschillende scholen ervaar ik de rijkdom van de
verschillende vormen van onderwijs die er zijn. Al deze ervaringen dragen bij aan een goede begeleiding van de kinderen.


Eveline Muis - onderwijsbegeleider, gespecialiseerd in TOS

Ik begeleid al jaren kinderen in hun ontwikkeling, in verschillende vormen.  Ik heb ervaring als oefentherapeut (ondersteuning bij motorische ontwikkeling), in het begeleiden van de taalontwikkeling van vluchtelingen, expatkinderen en middelbare schoolleerlingen en het behandelen van (faal-)angsten. Tot slot volg ik de opleiding voor taalontwikkeling bij Remedial Teaching.

Toen we met onze kinderen in het buitenland woonden heb ik hun veel moeten begeleiden doordat onderwijs daar anders is en zij ook in een andere taal les kregen.  Ik heb toen pas aan den lijve ondervonden hoe belangrijk taal is.

Ik ben zowel beroepsmatig als in mijn hobby’s creatief. Leerlingen begeleiden vraagt altijd om maatwerk en daar wil ik graag bij helpen. Ik wil die ene kleine, maar belangrijke, schakel zijn in hun ontwikkeling naar zelfstandigheid.  


Ouiame Mohout  - Onderwijsbegeleider, gespecialiseerd in TOS

Ik werk nu een jaar met plezier als onderwijsbegeleider bij onderwijsbureau Nano. Ik wil de leerlingen graag motiveren om het beste uit zichzelf te halen. Tijdens mijn studie Orthopedagogiek heb ik veel geleerd over de ontwikkeling van kinderen en de invloed van de omgeving (ouders, school) op die ontwikkeling. In mijn werk pas ik de kennis die ik heb opgedaan tijdens mijn studie toe in de praktijk. 

Ik heb ervaring opgedaan met leerlingen uit het basisonderwijs, het voorgezet onderwijs en het speciaal onderwijs (cluster 4). Door het werken met verschillende leerlingen heb ik geleerd dat er niet één manier van onderwijs geven is. Voor elke leerling moet er gekeken worden welke manier van onderwijs geven passend is. Door het opdoen van deze ervaringen leer ik de leerlingen zo goed mogelijk te begeleiden.


Sara Francissen - Onderwijsbegeleider

Het helpen en ondersteunen van mensen die hier behoefte aan hebben is iets waar ik mij ten alle tijden voor wil inzetten. Na het afronden van mijn studie Social Work ben ik gestart met de studie communicatiewetenschap waarnaast ik een minor psychologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam volg. Ik begeleid eerstejaars studenten op de universiteit en ben vorig jaar begonnen met het begeleiden van basisschoolleerlingen.

 Ik heb gezien dat mijn leerlingen zich positief ontwikkelen. Niet alleen op het gebied van rekenen, maar ook in hun zelfvertrouwen. Ik zie het als een mooie uitdaging om het beste uit elke leerling te halen. Ik probeer mijn enthousiasme en passie voor het onderwijs over te brengen op leerlingen om  samen een zo goed mogelijke basis te leggen voor het verdere verloop van hun schoolcarrière.


Arjuna Lakner - Onderwijsbegeleider, rekenspecialist

Op de Hogeschool heb ik de opleiding Management, Economie en Recht afgerond waarbij economie mijn sterkste vak was. Het sociale aspect miste ik bij een kantoorbaan en ik heb daarom gekozen om te gaan werken in de sport en coaching. Dat heb ik meer dan 10 jaar gedaan. Wel heb ik me naast sport en coaching altijd bezig gehouden met economie en vastgoed.

Van jongs af aan vind ik cijfers, wiskunde en rekenen heel erg leuk. Het mooie aan werken bij onderwijsbureau Nano vind ik het sociaal maatschappelijke aspect van begeleiden dat ik kan combineren met het rekenen. Het begeleiden in rekenen doe ik het liefst en ik haal hier veel voldoening uit.


Mike Sewnarain - Onderwijsbegeleider

In het dagelijks leven ben ik een 21-jarige student aan het Windesheim in Almere. Sinds vorig jaar werk ik voor Nano als bijlesdocent rekenen. In dit vakgebied kan ik mijn enthousiasme kwijt. Elk kind is anders en er kan niet bij iedereen dezelfde aanpak gehanteerd worden. De een pikt het sneller op dan de ander. Sommige leerlingen hebben langer de tijd nodig om te oefenen.

Het is heel fijn om de ontwikkeling van kinderen te zien. Zo heb ik in mijn eerste jaar in het onderwijs  kinderen uit groep 7 begeleid en nu kinderen uit groep 8. Het geeft mij energie wanneer ik zie dat kinderen een som begrijpen. Je ziet het zelfvertrouwen groeien en ze beginnen het rekenen steeds leuker te vinden. Dit geeft mij de drive om zoveel mogelijk uit een kind te halen en om met plezier de kinderen te begeleiden. Wanneer ik met enthousiasme bijles geef, dan krijg je hetzelfde enthousiasme terug van de kinderen.


Koen Francissen - Onderwijsbegeleider

Als rekenbegeleider ben ik altijd op zoek naar de beste wijze om elke individuele leerling te kunnen helpen. Ik haal er veel trots uit om deze manier te vinden en daarmee deel uit te maken van de positieve doorontwikkeling van een leerling. Ik vind het belangrijk om tijdens de begeleiding altijd geduldig te blijven en ervoor te zorgen dat iedereen zich op zijn of haar gemak voelt.

Het begeleiden van leerlingen vind ik een leuke uitdaging en ik ben zeer dankbaar voor de kans die onderwijsbureau Nano mij biedt om dit op professioneel niveau te kunnen doen. Naast het geven rekenbegeleiding studeer ik aan de Universiteit, waar ik veel ervaring op kan doen in de verschillende manieren en tactieken van onderwijzen. Hierdoor heb ik er alle vertrouwen in dat ik elke leerling, of deze leerling rekenen nu heel moeilijk vindt of juist niet, goed kan begeleiden.