Wie zijn wij?

Anne van Gelder - Directeur

Als oplossingsgericht werker kijk ik naar de kwaliteiten van personen. Ik werk met veel geduld, optimisme en een grote passie voor het onderwijs. Tijdens mijn studies Klinische Ontwikkelingspsychologie en Onderwijskunde heb ik kennis opgedaan over de vormgeving van het onderwijs, de ontwikkelingsprocessen van kinderen en hoe die bij te sturen om kinderen in hun kracht te zetten 

Bij mijn werk als directeur van onderwijsbureau NANO onderhoud ik het contact met scholen, ouders. Daarnaast ondersteun en train ik de onderwijsbegeleiders met veel plezier. Op deze manier groeien we als team door voortdurend kennis en ervaring met elkaar te delen. Als er onderwijsbegeleiders ziek zijn spring ik met veel plezier in om leerlingen te begeleiden. 

Door het werken bij verschillende scholen ervaar ik de rijkdom van de
verschillende vormen van onderwijs die er zijn. Al deze ervaringen dragen bij aan een goede begeleiding van de kinderen.


Arjuna Lakner - Onderwijsbegeleider, rekenspecialist

Op de Hogeschool heb ik de opleiding Management, Economie en Recht afgerond waarbij economie mijn sterkste vak was. Het sociale aspect miste ik bij een kantoorbaan en ik heb daarom gekozen om te gaan werken in de sport en coaching. Dat heb ik meer dan 10 jaar gedaan. Wel heb ik me naast sport en coaching altijd bezig gehouden met economie en vastgoed.

Van jongs af aan vind ik cijfers, wiskunde en rekenen heel erg leuk. Het mooie aan werken bij onderwijsbureau NANO vind ik het sociaal maatschappelijke aspect van begeleiden dat ik kan combineren met het rekenen. Het begeleiden in rekenen doe ik het liefst en ik haal hier veel voldoening uit. Doormiddel van cursussen houd ik mij up to date over het rekenonderwijs en de begeleiding van kinderen die hier moeite bij ondervinden. 


Jolijn Betgen All-round onderwijsbegeleider 

Het ondersteunen van kinderen bij het leren vind ik super leuk om te doen. 

Ik kijk graag naar wie een kind is en ik houd van het zoeken naar de juiste afstemming die steeds weer anders is. Graag kijk ik naar wat er bij een kind werkt qua uitleg en/of qua aansturing. Ieder kind is immers uniek. 

Altijd wil ik werken vanuit de rust, de liefde, het enthousiasme en het geduld om met de leerstof samen aan de slag te gaan. Wanneer zowel het kind als ik ontspannen zijn, dan staat het kind nog opener om te kunnen leren en dan kan er geleerd worden met plezier.  

Ik werk al meer dan 20 jaar met kinderen met speciale onderwijsbehoeften. Naast de PABO heb ik ook een Remedial Teaching opleiding gedaan. 

Ik geniet als ik kinderen individueel of in kleine groepjes mag gaan begeleiden bij wat ze nog lastig vinden en ik help ze graag om nog meer in zichzelf te geloven. 

Het allerleukste vak om bij te ondersteunen, vind ik toch wel het vak rekenen! 

In mijn onderwijscarrière heb ik al vele kinderen en ook volwassenen van verschillende leeftijden mogen helpen om nog beter in het rekenen te worden. 


Esther Kleefman onderwijsbegeleider TOS

Als leerlingbegeleider bij NANO werk ik voornamelijk met kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Samen leren we manieren om je uit te drukken, hoe je om moet gaan met emoties en werken we aan woordenschat. Het begeleiden van kinderen geeft mij veel energie. Kinderen zijn erg eerlijk. Als ze iets leuk vinden, maar zeker ook als ze iets niet zo leuk vinden. Voor mij dus de uitdaging om de begeleidingen nuttig maar vooral ook zo leuk mogelijk te maken en dat doe ik met heel veel plezier!


Sara Francissen - Onderwijsbegeleider, rekenspecialist

Het helpen en ondersteunen van mensen die hier behoefte aan hebben is iets waar ik mij ten alle tijden voor wil inzetten. Na het afronden van mijn studie Social Work ben ik gestart met de studie communicatiewetenschap waarnaast ik een minor psychologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam volg. Ik begeleid eerstejaars studenten op de universiteit en sinds 2020 begonnen met het begeleiden van basisschoolleerlingen.

 Ik heb gezien dat mijn leerlingen zich positief ontwikkelen. Niet alleen op het gebied van rekenen, maar ook in hun zelfvertrouwen. Ik zie het als een mooie uitdaging om het beste uit elke leerling te halen. Ik probeer mijn enthousiasme en passie voor het onderwijs over te brengen op leerlingen om  samen een zo goed mogelijke basis te leggen voor het verdere verloop van hun schoolcarrière.


Mike Sewnarain - Onderwijsbegeleider

Sinds 2020 werk ik voor NANO als begeleider op het gebied van rekenen. In dit vakgebied kan ik mijn enthousiasme kwijt. Elk kind is anders en er kan niet bij iedereen dezelfde aanpak gehanteerd worden. Ik vind het boeiend om uit te zoeken welke aanpak werkt bij welke leerling. Ik vindt het daarbij belangrijk dat kinderen zich op hun gemak voelen. 

Het is mooi om de ontwikkeling van kinderen van dicht bij te zien. Het geeft mij energie wanneer ik zie dat kinderen een som begrijpen. Je ziet het zelfvertrouwen groeien en ze beginnen het rekenen steeds leuker te vinden. Dit geeft mij de drive om zoveel mogelijk uit een kind te halen en om met plezier de kinderen te begeleiden. Wanneer ik met enthousiasme begeleiding geef, dan krijg je hetzelfde enthousiasme terug van de kinderen.

Koen Francissen - Onderwijsbegeleider

Als rekenbegeleider ben ik altijd op zoek naar de beste wijze om elke individuele leerling te kunnen helpen. Ik haal er veel trots uit om deze manier te vinden en daarmee deel uit te maken van de positieve doorontwikkeling van een leerling. Ik vind het belangrijk om tijdens de begeleiding altijd geduldig te blijven en ervoor te zorgen dat iedereen zich op zijn of haar gemak voelt.

Het begeleiden van leerlingen vind ik een leuke uitdaging en ik ben zeer dankbaar voor de kans die onderwijsbureau NANO mij biedt om dit op professioneel niveau te kunnen doen. Naast het geven rekenbegeleiding studeer ik aan de Universiteit, waar ik veel ervaring op kan doen in de verschillende manieren en tactieken van onderwijzen. Hierdoor heb ik er alle vertrouwen in dat ik elke leerling, of deze leerling rekenen nu heel moeilijk vindt of juist niet, goed kan begeleiden.


Neem contact met ons op

 

Audioweg 5

1322 AT  Almere

E: info@onderwijsbureaunano.nl

T: 06-8353 0181

 

Openingstijden: 07:00-21:00